e
Published
19 .jun.2017

DLF en Zaad starten een nieuwe joint venture in Zuid-Afrika

DLF en Zaad Holdings Limited hebben vandaag bekendgemaakt dat zij een alliantie zijn aangegaan en afgesproken hebben om samen in een joint venture te treden, dat vanaf 1 juli 2017 van kracht zal zijn.

De joint venture staat bekend als DLF Seeds (Pty) Ltd . Het doel van de joint venture is de marketing en verkoop van gematigde voedergras-, recreatiegras-, klaver- en luzernezaden uit te breiden naar klanten in het groothandelssegment in de Zuid-Afrikaanse markt door superieure genetica en oplossingen te introduceren door lokaal te testen en technische ondersteuning te bieden.

De joint venture zal dienst doen als inkoop- en leveringsplatform, waarbij Zaad het voeder- en recreatiegraszaad door middel van de gevestigde merken Agricol en K2 Klein-Karoo Seed Marketing verder zal blijven verspreiden. DLF zal op haar beurt haar groothandelscliënten blijven bedienen.



Truels Damsgaard, CEO van DLF, reageert: "We kijken ernaar uit om onze afzet in Afrika te laten groeien, met Zaad als een sterke partner aan onze zijde, niet alleen in Zuid-Afrika, maar ook in andere naburige Afrikaanse landen. Met deze nieuwe joint venture zijn wij marktleider op het gebied van voeder- en recreatiegraszaad en hebben we een sterke portefeuille welke de beste producten van DLF en Zaad combineert. "

Antonie Jacobs, CEO van Zaad, zegt: "Met DLF's toewijding en inzet voor voeder- en recreatiegraszaad, biedt onze nieuwe joint venture toegang tot de nieuwste ontwikkelingen van DLF's wereldwijde onderzoeksprogramma's en zal de distributie van hoogwaardig voeder- en recreatiegraszaad via ons wereldwijde verkoopnetwerk lopen.

 

Over Zaad:

Zaad is actief in de gespecialiseerde agrarische-input industrie en bezit, ontwikkelt, importeert en distribueert momenteel een breed scala aan agrarische zaden in Afrika, Europa, het Midden-Oosten en andere internationale markten. De gespecialiseerde agrarische-input markt, en met name het zaad segment in Afrika, blijft aantrekkelijk en Zaad is goed gepositioneerd om te profiteren van de groeimogelijkheden die het biedt. Door haar uitgebreide verkoopkanalen distribueert Zaad en haar dochterondernemingen zaad naar 28 Afrikaanse landen en heeft dochterondernemingen en dealernetwerken in Zuid-Afrika, Mozambique, Zambia, Zimbabwe en Angola.