DLF presenteert nieuwe huisstijl passend bij bedrijfsstrategie

DLF lanceert een nieuwe huisstijl en een vernieuwd logo. Deze veranderingen volgen na een periode van jaren waarin het bedrijf een snelle uitbreiding en groei heeft doorgemaakt.

“De afgelopen jaren heeft DLF een flinke groei doorgemaakt. Nu is het tijd om onze huisstijl te vernieuwen en te laten zien dat we daadwerkelijk een wereldwijd, innovatief en duurzaam bedrijf zijn. De nieuwe huisstijl is een reflectie van onze wereldwijde bedrijfswaarden en onze strategische standpunten,” zegt Truels Damsgaard, CEO.

De nieuwe huisstijl is gebaseerd op een sterk bedrijfsfundament. Sterke DLF waarden, innovatie & ondernemerschap, empowerment, en duurzaamheid, samen met de DLF strategie zijn de basis en een belangrijke inspiratie voor de nieuwe huisstijl.

De bedrijfsnaam, DLF, blijft hetzelfde, maar met de nieuwe huisstijl neemt DLF een stap in de richting van meer eenheid en vereniging in zijn visuele uitstraling.

Het logo is vernieuwd zodat deze perfect ingezet kan worden in zowel online als offline kanalen. Er is prioriteit gegeven aan herkenning, daarom is het logo grotendeels gelijk gebleven, maar valt nu nog meer op.

De kleuren zijn gekozen om DLF als merk en bedrijf te ondersteunen. De twee belangrijkste merkkleuren zijn groen en blauw. Groen staat voor het eindproduct; de zaden, de voeder- en sport- en recreatieproducten, de duurzame focus van DLF en aanpak in de zaadproductie. Blauw staat voor wetenschap en de voortdurende investering in research & development om steeds betere zaden te ontwikkelen om te voorzien in de behoeften van vandaag en de toekomst.

Over DLF

DLF is een internationaal zadenbedrijf met meer dan 2.200 werknemers in 22 landen en faciliteiten in zes continenten.

Met een marktaandeel van ongeveer 50% in Europa en 30% wereldwijd, is de kans groot dat de dieren die voorzien in jouw melk, vlees of wol gevoed worden door onze voedergewassen. Als je van sport houdt, dan heb je jouw favoriete team waarschijnlijk zien scoren op gras van ons. En ook jouw eigen gazon kan begonnen zijn als een zak met graszaad van ons.

We zijn wereldmarktleider in de voeder- en sport- en recreatiesector en leveren zaad aan meer dan 100 landen. We beschikken over een complete supply chain binnen de voeder- en sport- en recreatiegraszaad en suiker- en voederbietenzaad.